11 tips tegen opvliegers

Tijdens de overgang kunnen verschillende lichamelijk en emotionele klachten ontstaan. Een van de vervelendste zijn wel de opvliegers. De volgende tips helpen bij het verminderen van opvliegers.

Steroïd-skelet waaruit oestrogenen en progestagenen zijn opgebouwd

Steroïd-skelet waaruit oestrogenen en progestagenen zijn opgebouwd

Afb. Steroïd-skelet waaruit oestrogenen en progestagenen zijn opgebouwd.

Tip 1: Drink minder alcohol
Alcohol zorg ervoor dat je lichaam sneller warm wordt. En dat wil je juist niet bij opvliegers.

Tip 2: Drink minder koffie, thee, energiedrankjes
Koffie en ander cafeïne houdende dranken zorgen dat je hartslag ophoog gaat. Niet zo goed bij opvliegers.

Tip 3: Eet minder vlees
Vlees en gevogelte versterken het effect van opvliegers. Vis heeft juist een gunstige werking.

Tip 4: Vermijd pittig gekruide voeding
Pittig gekruide voeding zorg dat het lichaam warmer wordt. Deze voeding versterkt juist opvliegers.

Tip 5: Eet meer peulvruchten
Peulvruchten zoals linzen en kikkererwten bevatten fyto-oestrogenen. Deze fyto-oestrogenen zijn plantaardige hormonen die het optreden van opvliegers kunnen verminderen.

Tip 6: Eet meer sojaproducten
Sojaproducten bevatten ook fyto-oestrogenen. Let er wel op dat je alleen gefermenteerde sojaproducten eet. Niet gefermenteerde soja kunnen we niet verteren en maakt ons ziek.

Tip 7: Eet meer noten
Bepaalde zaden zoals lijnzaad, pompoen- en zonnebloempitten bevatten fyto-oestrogenen. Goed tegen opvliegers.

Tip 8: Eet meer fruit
Fruit bevat veel vezels die een reguleerde werking hebben op de oestrogeenspiegel.

Tip 9: Eet meer groene bladgroenten
Groene bladgroenten hebben een regulerende werking op de oestrogeenspiegel. Opvliegers verminderen.

Tip 10: Drink meer water
Water koelt het lichaam. Drink liever geen water met ijsklontjes. Je lichaam schrikt daarvan en gaat dan juist extra verwarmen.

Tip 11: Beweeg meer
Meer bewegen zorgt voor een betere stroming in je lichaam. Het lichaam komt in een optimale balans. En je gewicht verbetert.

Welke tip heb jij? Deel je tip hier!

BRAVO voor jouw levensstijl

Over Paul Strijbos

BRAVO voor jouw levensstijl: - Breinactiviteiten - Rusten en bewegen - Ademen - Voeden - Opruimen
Dit bericht werd geplaatst in Archief, Therapie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s