Maandelijks archief: juni 2016

5 tips om je spieren te ontspannen

Het ontspannen na een inspanning, zorgt voor een sneller herstel van je spieren. Met de volgende tips werkt hier aan mee. Tip 1. Arnicaolie Breng plaatselijk arnicaolie op de huid aan. Dit vermindert pijn, voorkomt ontstekingen en herstelt spierschade. Tip … Lees verder

Geplaatst in 2. Rusten en bewegen, Archief | Tags: , | Een reactie plaatsen

Hielspoor van het wandelen

Een van de aandoeningen die je kunt krijgen van wandelen is hielspoor. Hielspoor of spina calcane├» is de benige uitwas onder het hielbeen ter hoogte van de aanhechting van het peesblad of plantar fascie. Pijn De stekende pijn onder de … Lees verder

Geplaatst in 2. Rusten en bewegen, Archief | Tags: | Een reactie plaatsen

Acupressuur tijdens het wandelen

Als je het even moeilijk hebt tijdens het wandelen, dan kun je met acupressuur weer gemakkelijker op pad. Vier punten die je goed kunt gebruiken tijdens het wandelen, zijn St-36, Bl-58, St-42 en Liv-3. St-36 ligt een handbreedte onder de … Lees verder

Geplaatst in 2. Rusten en bewegen, Archief | Tags: , | 2 reacties

12 tips voor het lange afstandswandelen

Eenmaal per jaar vindt er in Nijmegen een groots evenement plaats. Meer dan 40.000 wandelaars leggen in vier dagen 30, 40 of 50 km per dag af. Een hele prestatie is dat zeker. Als je lange afstanden wilt gaan wandelen … Lees verder

Geplaatst in 2. Rusten en bewegen, Archief | Tags: , | 2 reacties