6 tips om je spieren te ontspannen

Het ontspannen na een inspanning, zorgt voor een sneller herstel van je spieren. Met de volgende tips werkt hier aan mee.

Massage

Tip 1. Arnicaolie
Breng plaatselijk arnicaolie op de huid aan. Dit vermindert pijn, voorkomt ontstekingen en herstelt spierschade.

Tip 2. Essentiële olie
Essentiële olie van pepermunt en citroengras verbeteren de bloedsomloop. Bij pijn en spasmen geven deze essentiële oliën verlichting. Smeer ze niet direct op de huid. Verwerk ze in bijvoorbeeld een olie voor het bad.

Tip 3. Epsomzout
Epsomzout bevat magnesium dat nodig is voor een goede werking van je spieren. Dit zout werkt goed als je het aan het badwater toevoegt.

Tip 4. Cashewnoten
Voor een goede spierwerking is magnesium nodig. Cashewnoten bevatten veel magnesium.

Tip 4. Vermijd “pijnvoedsel”
Caffeïne, suiker en alcohol verhogen de kans op ontstekingen en pijn.

Tip 5. Neem een massage
Een massage zorgt voor een sneller herstel van je spieren.

BRAVO voor jouw levensstijl

Over Paul Strijbos

BRAVO voor jouw levensstijl: - Breinactiviteiten - Rusten en bewegen - Ademen - Voeden - Opruimen
Dit bericht werd geplaatst in 2. Rusten en bewegen, Archief en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s