5 tips bij borstvoeding

Naast dat het lichamelijke inspannend is, vergt het maken van borstvoeding veel voedingsstoffen. Bij borstvoeding zijn daarom de volgende tips nuttig.

Borstvoeding

Tip 1: Blijf in bed
Blijf na de bevalling een week of als dat mogelijk is langer in bed. Je zwangerschap en bevalling hebben lichamelijk en mentaal veel van je gevraagd.

Tip 2: Slapen
Lichamelijk vergt het maken van borstvoeding veel van je lichaam. Een middagdutje zal je goeddoen. Let er ook op dat je een goede nachtrust hebt.

Tip 3: Aandacht
Neem de tijd tijdens de borstvoeding. Het bekijken van je sociaal media, de krant e.d. kun beter tot later bewaren. Laat anderen je gezin draaiende houden. Jouw aandacht gaat nu uit naar het voeden van je baby en rust nemen.

Tip 4: Drink water
Voor borstvoeding is extra water nodig. Drink water als je dorst krijgt.

Tip 5: Eet gezond
Voedingsmiddelen die bijdragen aan een goede samenstelling en voldoende hoeveelheid borstvoeding, zijn kersen, druiven, bieten, eieren, beenmergsoep en kip.

BRAVO voor jouw levensstijl

Over Paul Strijbos

BRAVO voor jouw levensstijl: - Breinactiviteiten - Rusten en bewegen - Ademen - Voeden - Opruimen
Dit bericht werd geplaatst in 4. Voeden, Archief, Rond de zwangerschap en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s