Een pijnlijke keel

Keelpijn is een van die ongemakken die vaak in de herfst en de winter voorkomt. En als dat nog niet genoeg is, komt het vaak samen met een verkoudheid. Keelpijn varieert van een naar gevoel in de keel tot een heftige pijn.

Keelpijn

Symptomen
Naast de pijn in de keel kan het moeilijk zijn om te slikken en te praten. De keel is dan meestal flink rood. En soms zijn er witte puntjes te zien. Daarnaast kan de keel opgezwollen zijn.

Oorzaken
Keelpijn wordt meestal veroorzaakt door een virus, zoals het verkoudheidsvirus en het Pfeiffer-virus. Slechts zelden komt het van een bacteriële infectie. Somt komt het door een soa. Ook kan het komen door te droge lucht, schreeuwen, veel praten en vaak je keel schrapen.

Mentaal
De keel laat je gevoelens niet soepel doorstromen. Je hebt moeite met voor jezelf spreken en voor jezelf opkomen. Je zelfverzekerdheid om emotionele ervaringen te ontvangen en te verwerken kan een oppepper gebruiken.

BRAVO voor jouw levensstijl

Over Paul Strijbos

BRAVO voor jouw levensstijl: - Breinactiviteiten - Rusten en bewegen - Ademen - Voeden - Opruimen
Dit bericht werd geplaatst in Archief, Therapie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Een pijnlijke keel

  1. Giel Rolfes zegt:

    Bij de eerste symptomen spray ik mijn keelholten met een planten spuit met colloïdaal zilver.
    Ik houd het zilverwater zolang mogelijk in de mond. Tevens spray ik beide neus gaten en haal mijn neus flink op.
    De volgend ochtend geen spoor meer van keelpijn o.i.d.
    Wekt werkelijk verbluffend.
    Groet van Giel//

Plaats een reactie