Meer tips om gelukkig van te worden

Naast voeding zijn er nog andere dingen die een belangrijk effect op je emoties en op je gemoedstoestand hebben. Naast betere voeding zorgen de volgende tips voor stabiliteit in je emoties.

zon en bewegen

Tip 1 geniet van de zon
Je huid maakt in de zon vitamine D. Iedere cel in je lichaam heeft vitamine D nodig om goed te werken.

Tip 2 beweeg meer
Als je beweegt, zorgt dat voor een versnelling van je bloedsomloop en je lymfesysteem. Voedingsstoffen komen sneller aan en afvalstoffen worden sneller afgevoerd. Zeker als je een zittend beroep hebt, zet dan iedere dag ten m minste 5.000 stappen.

Tip 3 slaap voldoende
Ga op tijd naar bed. Slapen om 23:00 uur is het beste. Slaap ergens tussen de 6 en 8 uur minimaal per dag. Slaap je minder, dan krijgt je lichaam te weinig tijd om de emoties die je overdag hebt opgedaan te verwerken. Slaap je te lang, dan raak je uit het normale dag-nachtritme.

BRAVO voor jouw levensstijl

Advertenties

Over Paul Strijbos

BRAVO voor jouw levensstijl: - Breinactiviteiten - Rusten en bewegen - Ademen - Voeden - Opruimen
Dit bericht werd geplaatst in 1. Breinactiviteiten, 2. Rusten en bewegen, Archief en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s